****

Far Cry 2

Far Cry 2

Ja váš počítačový miláček připraven na rozhranní DirectX 10? Že ne? Tak to máte nejvyšší čas na pořádný upgrade, protože se na nás příští rok řítí pěkně velké sousto a pokračování jedné z nejlepších stříleček za poslední roky – Far Cry 2.

Far Cry 2-Občas pomůže i nůž

Žhavá Afrika

Jak asi víte původní Far Cry má vlastně 2 pokračování, z nichž Crysis je neoficiální (z důvodu změny autorských práv) a dnes zmiňovaný Far Cry 2, který je oficiální a pracuje na něm studio Ubisoft po skoupení práv od původních majitelů – Crytek. Montrealské studio Ubisoftu se zaměřilo na to, aby pokračování Far Cry nabídlo co nejodlišnější herní zážitek v porovnání s Crysis v rámci FPS žánru. Možná si dost z vás vzpomíná na nedoceněné a řádně zabugované FPS/RPG Boiling point se kterým by měl mít nový Far Cry dost společného. Co to konkrétně má být si právě povíme.

Far Cry 2-Scéna před výbuchem

První co vás praští do očí je kompletní změna prostředí. Už žádné sluncem zalité tropické ostrovy, pláže s jemným pískem a palmy všde kam jen oko dohlédne. Tohle všechno vystřídá horko africké savany. Podle mě je to změna velmi svěží a pro FPS hry netypická, což by hře mohlo dodat šťávu. Také již nebudete osamělým hrdinou jako v jedničce a budete muset aktivně kooperovat s NPC postavami a spolubojovníky. Z toho všeho je patrné, že opravdu hra bude spíše působit jako takový lepší Boiling Point nebo novější Stalker. Pauzičku si dají i mutanti, kteří vám znepříjemňovali život ve druhé polovině původního Far Cry a tvůrci slibují příběh, který se sci-fi nebude mít vůbec nic společného (na rozdíl od prvního dílu).

Far Cry 2-A po výbuchu

Vývojáři slibují mimojiné i obrovskou herní plochu – okolo 50 čtverečních kilometrů. Zde je na místě srovnání se Stalkerem – tam Zóna spolkla „jen“ 30 kilometrů čtverečních. S úsměvem na rtech beru slib, že má hra obsahovat nelineární příběh. Jak řekl John Carmac : „Příběh ve střílečkách je stejně důležitý jako v pornu.“, s čímž se stotožňuji a dost pochybuji jestli se ta nelineárnost nějak zásadně projeví. Na druhou stranu je třeba přiznat, že Ubisoft patří k jedněm z nejlepších studií i co se týče vytváření příběhů… Však ve druhém čtvrtletí roku 2008 uvidíme sami… Bude nakonec vítězem Crisis od původních tvůrců série nebo oficiální pokračování Far Cry 2 od Ubisoft? Nehodlám si vsadit…