****

Pán Prstenů : Návrat Krále

Pán Prstenů : Návrat Krále

Když jsem se k této hře poprvé dostal, řekl jsem si: „paráda.“ Jelikož to byla moje první hra koupená za vlastní peníze, a že nebyla nejlevnější, byl jsem odhodlaný pořádně si ji užít a nebrát ohledy na přečtenou trilogii pana Tolkiena a ani na shlédnuté filmy. Pán Prstenů byl tehdy totiž celý můj svět. A i když se hra vydávala pod titulem: „The Return of the King“, byly zde i mise z předchozího dílu „Two Towers“.

Doběhl jsem domů a ihned jsem si hru nainstaloval. Při instalaci naskakovaly na obrazovku obrázky ze hry a v tu chvíli jsem se lekl. Obrázky byly hrozně čtverečkované a čáry hodně lámané takže to vypadalo strašně škaredě. Už jsem měl pochybnosti, že jsem svoje peníze vyhodil zbytečně. Hra se doinstalovala, počítač se restartoval a po naběhnutí jsem hru spustil.

Automaticky mi vyskočila tabulka s grafickým a zvukovým nastavením. Jelikož jsem měl vysoce výkonný počítač, tak jsem vše nastavil na maximum. Obrazovka se ztmavila a já jsem s napjetím čekal co bude. Byl jsem tak natěšený, že jsem si dokonce přinesl novou čalouněnou židli a džus s ledem. Po chvilce se objevilo intro sponzorů a pak se obraz zase ztmavil . . . a už to konečně začalo.

Nová hra se spustila automaticky. Naskočila úvodní ukázka, ve které jste se měli prakticky dozvědět o co ve hře zhruba jde. Intro bylo formou krátkých filmových sekvencí. Celé video jsem musel shlédnout, protože se nedalo přeskočit. A to je první mínus. Později, při hraní dalších misí musíte sedět u monitoru a hledět na všechny videa. Zabere to zbytečně dost času. Naštěstí po projetí hry, když budete chtít opakovat nějakou misi, je možno intro přeskočit. Na konci ukázky, a to mě úplně uchvátilo, se filmový obraz plynule proměnil v počítačovou grafiku. Pozoroval jsem film a najednou jsem stál v s Gandalfem Bílým v úžlabině Helmova Žlebu a měl jsem co dělat abych se rozkoukal. Ještě že hra měla rychlý training. Náhle jsem se dozvěděl, jak se bránit, jak útočit, jak rozbít štít či jak vystřelit světelnou střelu. A protože byla hra velice dobře graficky zpracovaná, byly Gandalfovy kouzla a ostatní výbušné efekty téměř reálné, obličeje skřetů i skurut-haiů byly jako ve filmu, kámen na hradbách byl jako opravdový a při běhu byl dokonce vidět stoupající prach od nohou.

Tedy, výplní této mise bylo odehnat bojovníky z Železného pasu pryč. Po krátkém výcviku jsem musel vyběhnout na hradby a pomoct Legolasovi s lukostřelci na hradbách. Dalším, a velkým, mínusem této hry byla nepřijatelná umělá inteligence spolu-bojujících hrdinů. Asi takto - vyběhl jsem po žebříku, pomoct Legolasovi a co jsem viděl bylo otřesné. Stál tam s dalšími Rohanskými lučištníky a držel luk v tětivě. Každou chvíli schytal další a další střelu a nebyl schopen vystřelit jediný šíp. Když jsem všechny nepřátelé postřílel, musel jsem sklouznout po laně dolů na bojiště stejně jako Legolas a pomocí balist odstřelit velký vozík s výbušninami Železného pasu. Po krátkém intru se začali skřeti uklízet směrem k úžlabině. A Gandalf, aby je trochu popohnal, zvedl svou hůl a vší silou s ní udeřil do země stejně jako při boji s temným Balrogem na můstku v Kazad-dum. Ze spodního konce hole mu vytryskl bílý plamen a země se zatřásla. Pak se prostor všude kolem naplnil světlem a první mise byla splněna.

Nastala další filmová sekvence a obrazovka se opět zatáhla tmou. Náhle jsem se objevil v místnosti s experience-odměnami. Na obrázku byl Gandalf a měřič experiencí mi naměřil určitý počet bodů. Za každého zabitého protivníka dostanete určitý počet bodů. Podle toho s jakou vervou drtíte nepřátele okolo. Jsou 4 stupně. Fair, Good, Excellent a Perfect. Hodnocení perfect získáte jen při největším nasazení do boje. Když měřítko vaší obratnosti dosáhne maxima, blikne vám na obrazovce nápis „Perfect Mode“ a pak máte tak 30 vteřin na to, abyste zrušili co nejvíce nepřátel. Když jste v Perfect Modu, tak jste extra silní a dostáváte nejvíce bodů, za které si potom kupujete nové bojové komba. Pokud tedy chcete vymlátit co nejvíc bodů, musíte se umět ohánět. Dá se to však i obejít, například, stačí šikovné kombo a máte Perfect Mode jedna dvě . . .

Hra mi potom nabídla uložení pozice a dostal jsem se do velké síně ve které se odehrával v průběhu bitvy u Helmova Žlebu velký boj kterému velel odvážný trpaslík Gimli. Zde si taky budete v průběhu hry vybírat jestli chcete právě hrát za hobita, čaroděje či jednoho z bojovné trojice. Na zdi ve veliké síni totiž vybíráte ze tří sloupců misí právě za tyto skupiny. Levá patří čaroději Gandalfovi, pravá Hobitu Samovi a prostřední, v prostřední si můžete vybrat, zda chcete hrát za hraničáře Aragorna, elfa Legolase či trpaslíka Gimliho.